Fii la curent cu toate noutatile!

Facebook Twitter Google+ Rss

Sondaj

Sustineti autonomia maghiara?




» Rezultate :: » Chestionare
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Rossenberg Alfred 

Reclama TV Vocea Romaniei 

 

 

 

Home »

Turism

Turism

Satul Ciocănești din județul Suceava a primit, joi, titlul de Satul Cultural al României, a anunțat, la Ambasada Franței, ministrul delegat pentru întreprinderi mici și mijlocii, mediu de afaceri și turism, Maria Grapini.

Foto: (c) SORIN LUPSA / AGERPRES FOTO

Grapini a caracterizat proiectul drept unul "extraordinar pentru România" și a felicitat Asociația Cele mai Frumoase Sate din România (AFSR), ca și toate localitățile membre. "Oamenii schimbă lumea, oamenii schimbă viața", a spus ministrul, care a adăugat că satele trebuie încurajate pentru dezvoltare și condiții bune de viață, dar și pentru păstrarea tradițiilor, portului, sărbătorilor, mâncării tradiționale.

Maria Grapini și-a exprimat mândria că, la Târgul de Turism din Israel, standul României a fost foarte vizitat, țara noastră fiind aleasă pentru a organiza conferința de presă a evenimentului, "semn că are multe de spus pe harta lumii în acest domeniu".

Ambasadorul Franței, Philipe Gustin, a evidențiat importanța acestei noi inițiative a AFSR.

El a anunțat că Institutul Francez, partener al evenimentului, va oferi localității câștigătoare liberul acces la "Culturetheque", un portal de acces către amplu fond de resurse digitale on line.

"Nu suntem în competiție cu nimeni și vom încerca să implicăm cât mai multe comune în realizarea acestui program", a spus primarul din Ciocănești, Radu Ciocan.

El a declarat pentru AGERPRES că printre acțiunile și evenimentele pe care Ciocăneștiul le propune se numără Festivalul Ouălor Încondeiate, Plutăritul, Civilizația Muntelui, Bistrița Aurie, ca și promovarea lăzilor de zestre.

La eveniment au fost prezenți președintele Autorității Naționale pentru Turism, Răzvan Filipescu, și președintele AFSR, Nicolae Marghiol.

2014-02-13 18:44:00
Vezi Continuarea 

Un număr tot mai mare de europeni își petrec vacanțele în străinătate (Eurobarometru)

Un număr mai mare de europeni și-au petrecut în 2013 vacanța în străinătate față de 2012, însă majoritatea acestora au rămas în UE, potrivit unui sondaj Eurobarometru publicat joi, relatează AFP.

 

Foto: (c) XINHUA FLUX /Zhang Yongfeng 


În 2013, 70% dintre europeni au făcut o călătorie în care s-au cazat cel puțin pentru o noapte în altă parte, iar previziunile pentru 2014 confirmă această tendință.

Dintre aceștia, 42% dintre europeni și-au petrecut vacanța în țara lor, cu 5% mai puțin decât în 2012, și 38% și-au petrecut vacanța în altă țară a UE.

Doar 19% dintre europeni și-au petrecut vacanța într-o țară care nu este membră a UE, o scădere cu două procente față de anul 2012.

2014-02-13 17:36:00
Vezi Continuarea 

Județul Covasna va deschide birouri turistice în Brașov, București și Budapesta

Autoritățile covăsnene vor să deschidă birouri turistice în Brașov, București și Budapesta pentru a promova potențialul turistic al zonei și pentru a atrage mai mulți turiști.

Foto: (c) MALINA NEGREA / AGERPRES ARHIVA

Primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad a declarat joi, pentru AGERPRES, că primul birou va fi deschis la Brașov, printr-un proiect comun realizat cu Consiliul Județean Covasna, menționând că a fost ales acest oraș pe considerentul că se află în vecinătate și este unul dintre cele mai vizitate din țară, prin urmare, printr-o bună informare, turiștii ar putea fi determinați să vadă și împrejurimile.

'Brașovul reprezintă o oportunitate pentru noi, aici vin foarte mulți turiști și trebuie să ne folosim de această apropiere pentru a-i determina să vină și la noi (...) Avem niște proiecte interesante pentru promovarea turismului și vrem să deschidem birouri de turism și la București și Budapesta', a spus Antal Arpad.

2014-02-13 13:57:00
Vezi Continuarea 

MAE a emis o atenționare de călătorie în Egipt din cauza gripei porcine

Ministerul Afacerilor Externe atenționează cetățenii români care se deplasează pe teritoriul Egiptului asupra faptului că, începând din luna decembrie a anului trecut și până în prezent, au fost depistate numeroase cazuri de gripă porcină H1N1 soldate cu o serie de decese.

Foto: (c) EVAN VUCCI / AGERPRES ARHIVA

2014-02-11 19:03:00
Vezi Continuarea 

Vizibilitate în creștere pentru România la Târgul de turism de la Bruxelles, dar potențialul nu este încă suficient valorificat

Corespondenții AGERPRES, Florin Ștefan și Cătălina Matei, transmit: România a avut un stand vizibil la 'Salon des Vacances' de la Bruxelles, care pare să fi câștigat în imagine și număr de vizitatori față de cel din 2013 dar, susțin toți actorii implicați, s-ar putea face mai mult pentru ca numărul anual de turiști belgieni în țara noastră, de 26.000 în prezent, să crească substanțial.

 

Foto: (c) FLORIN STEFAN / AGERPRES FOTO

 

'Salon de Vacances', cel mai mare târg de turism din Belgia, se derulează la Bruxelles, în perioada 6-10 februarie, în patru spații expoziționale de la Brussels Expo, unde cei circa 100.000 de vizitatori care iau parte de obicei la eveniment au putut vizita numai puțin de 700 de standuri din 65 de țări.

România a avut un stand la care și-au putut prezenta oferta 11 tour-operatori atât din România, cât și din Belgia, precum și reprezentanți ai hotelurilor sau ai companiilor aeriene. Sâmbătă, a avut loc o conferință de prezentare a potențialului turistic al României, la care au participat ambasadorul României în Belgia, Ștefan Tinca, reprezentantul Oficiului Român de Turism de la Paris, Mihaela Miheț, reprezentanți ai tour-operatorilor, asociațiilor de turism, ONG-urilor partenere din Flandra și Valonia, și alte câteva zeci de persoane.

Ambasadorul României în Belgia, Ștefan Tinca, care a prezentat în cadrul conferinței câteva elemente legate de strategia de dezvoltare a turismului românesc, a apreciat că nu a întâlnit vreun belgian care să se fi întors nemulțumit din țara noastră, astfel încât să nu mai vrea să revină în România.

'Mai sunt și excepții, dar sunt foarte rare și în general sentimentul celor care se duc este unul foarte bun. Și, într-adevăr, este o ocazie bună pentru orice strategie de promovare a turismului pe piața locală', a subliniat Ștefan Tinca.

Oficialul român și-a exprimat satisfacția față de faptul că la standul românesc de la târgul de turism a existat animație și chiar aglomerație, interesul pentru materialele promoționale fiind ridicat. 'Și dorim să-i felicităm pe cei de la Agenția Națională de Turism și, fără îndoială, că ne pregătim și mai mult pentru 2015', a completat ambasadorul.

El a reiterat, în context, ideea că decizia de desființare a Oficiului Român de Turism de la Bruxelles a fost neinspirată, pentru că potențial pentru activitatea din domeniu există. 'În Belgia, care este capitala instituțiilor europene, sunt oameni care sunt mari consumatori de turism și belgienii ca națiune sunt mari consumatori de turism. Și în general îmi place să cred că genul de turism pe care îl fac ei îl găsim la noi, dar cred că trebuie să știm să le deschidem puțin perspectivele', a spus ambasadorul României în Belgia.

La rândul ei, reprezentanta Oficiului Român de Turism de la Paris Mihaela Miheț a făcut o prezentare, însoțită de imagini, a principalelor puncte de atracție care fac din România o destinație unică. 'Am organizat acest eveniment împreună cu ambasada pentru a vorbi celor interesați de România, ca să aducem cât de mulți turiști în România. Încercăm să avem și alte acțiuni, de genul inserții publicitare în cataloagele tour-operatorilor. Am avut deja o inserție în 2010, încercăm să mai avem una în acest an', a spus Mihaela Miheț. Ea a precizat că 'între factorii determinanți pentru circuite și pentru sejururi în România sunt cultura, arhitectura, peisajele, pentru că suntem ultima țară din Europa care avem încă peisaje sălbatice, care atrag foarte mulți turiști'.

În context, reprezentanta Oficiului Român de Turism de la Paris a precizat că Franța este una dintre primele zece piețe pentru turismul în România, fiind declarată din acest motiv 'piață prioritară'. 'Pentru aceasta avem un plan de promovare a României, de 3.120.000 de euro, care vor fi investiți în viitorul apropiat. Suntem în apel de ofertă cu Autoritatea Națională de Turism, căutăm o agenția media care poate să ne cumpere spațiul publicitar care a fost stabilit. Deocamdată pentru Belgia avem doar acțiuni locale, târguri de turism sau inserții publicitare, și sperăm pentru a doua jumătate a anului 2014 să avem un plan de acțiune bine pus la punct pentru piața belgiană, dar și luxemburgheză și olandeză', a spus Mihaela Miheț, în contextul în care Oficiul de la Paris gestionează și promovarea turistică în Benelux.

Ea a remarcat că interesul pentru standul României a fost 'destul de mare' și că mulți oameni vin ori să întrebe ce pot vedea în România, ori pentru a vorbi despre experiențele lor în țara noastră. 'Trebuie remarcat faptul că standul României se află exact la intrare, deci toată lumea care intră în Palatul 5 la 'Salon des Vacances' trece pe lângă standul României', a subliniat ea.

2014-02-09 10:22:00
Vezi Continuarea 

Brașov: Turistul căzut în râpă în Piatra Craiului a fost găsit

Turistul căzut într-o râpă sâmbătă, în Masivul Piatra Craiului a fost găsit în jurul orei 15,15 de salvatori, a precizat pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, Ciprian Aldea.

 

Foto: (c) MARIA ADAM / AGERPRES ARHIVA

 

"Turistul, în vârstă de 41 de ani, este conștient, comunică cu colegii mei și are dureri la coloană, picioare, mâini și escoriații în zona feței. I s-a acordat primul ajutor și este transportat cu o achie în zona Valea Tămașului, unde se află echipajul SMURD. Salvamontiștii și jandarmii montani spun că vor ajunge cu el la baza muntelui în jurul orei 18,00", a mai spus purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Jandarmi Brașov.

Un turist care se afla într-un grup de patru persoane în excursie în Masivul Piatra Craiului a căzut sâmbătă într-o râpă din zona Castelul Crăiței.

2014-02-08 16:33:00
Vezi Continuarea 

Brașov: Turist căzut într-o râpă în Masivul PiatraCraiului

Un turist care se afla într-un grup de patru persoane în excursie în Masivul Piatra Craiului a căzut sâmbătă într-o râpă din zona Castelul Crăiței.

 

Foto: (c) EUGENIA PASCA / AGERPRES ARHIVA

 

Apelul la Salvamont a fost dat în jurul orei 12,30 de persoanele care îl însoțeau.

2014-02-08 14:50:00
Vezi Continuarea 

Prahova: Aglomerație pe pârtiile de pe Valea Prahovei

Mii de turiști se află, sâmbătă, la prâz, pe pârtiile de pe Valea Prahovei, unde condițiile pentru practicarea sporturilor de iarnă sunt excelente, iar temperaturile sunt pozitive.

 

Foto: (c) BOGDAN BARBULESCU / AGERPRES ARHIVA

 

Potrivit autorităților, aproximativ 3.000 de turiști practică sporturi de iarnă pe pârtiile din Sinaia, Bușteni și Azuga, fiind cel mai aglomerat weekend din acest sezon pe pârtiile de mare altitudine din județ.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Sinaia, Mădălina Roșu, a declarat, pentru AGERPRES, că în această stațiune se schiază în condiții excelente pe pârtiile de altitudine, de la Cota 2.000 stratul de zăpadă măsurând o jumătate de metru.

Aproximativ 800 de iubitori ai sporturilor de iarnă se află pe domeniul schiabil de la Cota 2.000, iar alte câteva zeci se află la baza Pârtiei Noi, deservită de telegondolă. Din cauza temperaturilor ridicate au apărut porțiuni cu pământ, astfel că turiștii pot schia și se pot da cu sania doar la baza pârtiei.

Pârtiile Kalinderu I și II din stațiunea Bușteni sunt acoperite cu un strat de zăpadă de aproximativ o jumătate de metru, peste 500 de turiști aflându-se sâmbătă la prânz pe domeniul schiabil din această stațiune.

2014-02-08 13:25:00
Vezi Continuarea 

MAE a emis o atenționare de călătorie pentru Bosnia și Herțegovina din cauza protestelor

Ministerul Afacerilor Externe a emis sâmbătă o atenționare de călătorie pentru cetățenii români care doresc să se deplaseze în Bosnia și Herțegovina, din cauza acțiunilor de protest desfășurate, în prezent, pe teritoriul acestui stat.

 

Foto: (c) RADU TUTA / AGERPRES ARHIVA

 

Potrivit unui comunicat MAE transmis AGERPRES, în localitățile Tuzla, Sarajevo, Zenica, Bihac, Kakanj Mostar au avut și au loc ample demonstrații.

"Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetățenilor români să evite prezența în zonele în care se desfășoară manifestații și să urmărească, permanent, recomandările autorităților locale", se arată în comunicatul citat.

2014-02-08 11:12:00
Vezi Continuarea 

Băsescu, investitorilor turci: Veniți și investiți în turismul balnear, România are resurse naturale formidabile

Trimisul special al AGERPRES, Florentina Peia, transmite: Președintele Traian Băsescu i-a invitat pe oamenii de afaceri turci să investească în turismul balnear din România, punctând că țara noastră are resurse formidabile.

 

Foto: (c) AGERPRES FLUX/ALEX MICSIK 


"Turismul este un domeniu în care se pot face investiții majore, dar poate nu este cel mai bun semnal să spui investitorilor turci 'veniți și investiți în turismul nostru' când în Turcia este un boom al investițiilor în turism și atunci vă spun să faceți ceva ce nu puteți face în Turcia — investiți în turismul balnear. România are condiții, resurse naturale formidabile pentru turismul balnear, iar aș putea să folosesc o expresie în România sănătatea izvorăște din pământ. Fie că este vorba de ape minerale, fie că este vorba de acea vestită mofetă din centrul României, avem ape cu calități terapeutice extraordinare, și poate vă aduceți aminte de capacitatea României în ceea ce privește tratarea doamnelor de vârsta a treia, celebrele programe de geriatrie, numai puțin celebrele rețete ale regretatei profesoarei Ana Aslan. Avem un potențial extraordinar" a spus șeful statului la Forumul de afaceri turco-român.

El a susținut că investițiile în turismul balnear asigură un profit garantat.

"Vă invit să investiți aici pentru că a investi aici înseamnă o garantată profitabilitate, pentru că nu se pune problema în turismul de sănătate de sezon, resursele naturale pe care le avem permit exploatarea unor astfel de programe de sănătate și vara și iarnă", a arătat șeful statului.

Traian Băsescu a menționat că în zona de priorități se înscriu și investițiile în infrastructură, în domeniul energiei, dar și industria alimentară.

2014-02-06 12:06:00
Vezi Continuarea 

Vâlcea: Turiștii așteptați la serbările zăpezii la domeniul schiabil "Transalpina Ski Resort"

"Transalpina ski resort" organizează serbările zăpezii în acest weekend la Obârșia Lotrului, a declarat Dan Faur, administratorul domeniului schiabil vâlcean.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES ARHIVA

 

"La sfârșitul acestei săptămâni îi invităm pe toți turiștii la un eveniment inedit, plin de vibrații pozitive și premii surpriză. Administrația pârtiei a pregătit un concurs de slalom uriaș, intitulat Cupa Allianz-Țiriac — Auto Schunn, iar echipa Kaya Foundation din București a pregătit ceea ce se dorește a fi prima ediție din Transalpina Dub Avalanche, un party în aer liber cu muzică dub și reggae. Transalpina Dub Avalanche este un nou concept de eveniment al celor de la Kaya Foundation, prin care se dorește să se facă cunoscută zona turistică Vidra, Voineasa. Tot pe platoul stațiunii Vidra aici s-au organizat în toamna 2013 festivalul "One Love Gathering", a declarat pentru AGERPRES, Dan Faur.

Alături de Kaya și sistemul Kogaion vor mai veni Chu The Ju și Eujah de la Genmaica/Sucleeu, Vru Dubz, SE și Sagaman de la High Culture Sound System, K.A.Z.E., iar din București vor fi prezenți Zekarjah, Deeproots, Rastahfairy, General Escu și Lazio.

"Vibrațiile pozitive se vor simți pe întreaga pârtie cu ajutorul sistemului de sunet construit manual și botezat Kogaion Sound System. Pentru ca atmosfera să fie completă, în acest week-end are loc și prima ediție a Cupei AllianzTiriac — AutoSchunn, un concurs de slalom uriaș într-o singură manșă, cu medalii, cupe, diplome și multe premii surpriză. Înscrierea este gratuită, iar participanții la concurs vor avea reduceri la transportul pe cablu. Pentru ca nici un vizitator să nu se plictisească, la baza pârtiei va avea loc și Ediția a-2-a a concursului 'Frumosul Lotrului' ', un concurs interactiv, care va antrena și mai tare atmosfera. Cu o priveliște unică în România, Transalpina Ski Resort invită amatorii sporturilor de iarnă să-i cunoască traseele, acestea întinzându-se pe o lungime de 8 km, cu pârtii de dificultăți diferite, în cel mai spectaculos weekend din 2014", a mai spus administratorul domeniului schiabil.

2014-02-06 11:01:00
Vezi Continuarea 

Brașov: A crescut numărul pârtiilor omologate de schi din România

Numărul pârtiilor de schi omologate din România a crescut de la 146 în sezonul de iarnă 2012-2013 la 157 în această iarnă, fiind localizate în 16 județe ale țării, a anunțat marți, într-o conferință de presă la Brașov, Anca Stănilă, managerul proiectul "i-Tour Schi".

 

Foto: (c) GRIGORE POPESCU / AGERPRES ARHIVA

 

"Am ajuns la ediția a patra care aduce o serie de noutăți, atât în privința materialelor de informare turistică care au fost redesenate și au un design mult mai atractiv, cât și la numărul de domenii schiabile promovate în România, și anume 41. Este cel mai amplu și cel mai coerent proiect din țară care acoperă 16 județe cu informații corecte și nepărtinitoare. În anul 2014 colaborăm mult mai bine cu administratorii pârtiilor de schi și dorim să aducem mai multe informații inclusiv în partea on-line, unde am dezvoltat o hartă interactivă a pârtiilor de schi din România", a spus Anca Stănilă.

În cadrul ediției a patra a proiectului menționat, de informare și promovare gratuită a pârtiilor omologate, s-a reușit pentru prima dată distribuirea de materiale de informare turistică către toți administratorii de pârtii de schi și administratorii instalațiilor de transport pe cablu, dar și în locurile de urcare în instalațiile de transport pe cablu.

2014-02-04 13:03:00
Vezi Continuarea 

Gradul de ocupare al hotelurilor, sub 50%, în acest week-end pe Valea Prahovei; Poiana Brașov e, însă, plină

Gradul de ocupare al hotelurilor pe Valea Prahovei pentru acest week-end este sub 50% deoarece încă sunt blocate drumurile din sudul țării, multe rezervări fiind chiar anulate din considerente meteo, a declarat, sâmbătă, pentru AGERPRES, Anda Baciu secretar general al Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova.

 

Foto: (c) AGERPRES ARHIVA/CRISTIAN NISTOR 


"Pentru săptămâna viitoare este așteptat un grad de ocupare de 70%-80%. Sunt numeroase facilități pentru elevi, studenți și pensionari, reduceri și servicii incluse în pachete", spune Anda Baciu.

2014-02-01 12:04:04
Vezi Continuarea 

2013 - anul marilor investiții în stațiunile balneare; 150 de milioane de euro investiți de mediul privat

2013 a fost anul marilor investiții în stațiunile balneare, investitorii privați investind în sector peste 150 milioane de euro, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, președintele Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Nicu Rădulescu.

 

Foto: (c) AGERPRES ARHIVA/ISABELA PAULESCU 


"Investițiile au fost făcute fără sprijin din partea statului, fără nicio facilitate, nici măcar scutirea de taxe locale. Considerăm că acest trend demonstrează valoarea acestui segment, care ar merita mai multă atenție din partea tuturor factorilor implicați. Aceste investiții au dus la creșterea numărul de turiști, care au apreciat creșterea standardelor infrastructurii și a calității serviciilor.

Aceste cheltuieli reprezintă un efort al investitorului, care a înțeles valoarea potențialului natural și al oportunității turismului balnear", a precizat Nicu Rădulescu.

În prezent, unele societăți își renovează și își pun la punct infrastructura de cazare și masa sau baza de tratament, în timp ce altele se străduie să își atragă clienții în această perioadă, cu costuri mai reduse. Mai mult, conform reprezentanților OPTBR, această perioadă de extrasezon are și avantajele ei, deoarece clientul beneficiază de mai multă atenție din partea personalului, mai ales medical, și nu trebuie să aștepte prea mult să efectueze procedurile recomandate, ca în plin sezon, când cererea este foarte mare.

Situarea stațiunilor balneare în zone cu bogat potențial turistic oferă turistului șansa de a vizita obiective culturale, istorice, religioase sau de a 'proba' gastronomia locală.

"Avem semnale că și în 2014 se vor face investiții în bazele de tratament. Trebuie avut în vedere faptul că, în multe stațiuni, bazele de tratament erau construite pentru a deservi o întreagă stațiune. În ultimii ani, conceptul s-a schimbat și hotelurile își fac fiecare propria bază de tratament. Aceasta presupune fonduri mai mari și sprijinul fondurilor europene este dorit și binevenit.

Sunt multe hoteluri, majoritatea de 3 stele, chiar și de 4 stele, care oferă servicii diversificate, pe lângă procedurile de tratament pentru diferite boli (reumatice, digestive, respiratorii, dermatice), ca și pentru relaxare, antistres sau tonifiere, în cadrul departamentelor de wellness amenajate în ultimii ani în multe hoteluri. Astfel de unități se găsesc la Sovata, Tușnad, Govora, Băile Felix, Vatra Dornei, Călimănești-Căciulata, Covasna, Geoagiu-Băi", a spus președintele OPTBR.

Investițiile și o mai bună promovare a stațiunilor balneare au condus la creșterea numărului de turiști români și străini, dar mai ales a structurii acestora. A crescut numărul persoanelor active sau a familiilor cu copii care vin pentru vacanțe de refacere și relaxare în stațiunile balneare, ca și al evenimentelor tip corporate organizate de diferite firme pentru personalul propriu, al seminariilor și conferințelor, la care, pe lângă programul specific, participanții pot să se relaxeze în bazele de wellness din hotelurile unde sunt cazați.

"În general, cifra celor sosiți în stațiunile balneare se menține, din aceștia cam 10% sunt străinii. Se constată, însă, în structură unele modificări. Vin mai mulți turiști din Federația Rusă, Republica Moldova. Se extinde rețeaua stațiunilor solicitate și nu doar Sovata sau Slănic Moldova, ci și Călimănești-Căciulata, Vatra Dornei, Saturn, Mangalia, Govora, Buziaș", a explicat Nicu Rădulescu.

Ținând cont de țările din care vin cei mai mulți turiști, OPTBR a demarat pregătirile pentru o campanie de informare și atragere de turiști din Federația Rusă, Germania, Israel, Republica Moldova ca principale piețe furnizoare de turiști și pregătește, concomitent, unele acțiuni promoționale pentru piața internă. OPTBR va participa la Târgul de turism de la Romexpo din martie 2014, dar și la unele târguri regionale ce vor avea loc în următoarele luni.

În plus, OPTBR colaborează cu autoritățile de resort la organizarea unor evenimente de anvergură benefice și pentru turismul balnear, dar și la crearea unui cadru legislativ adecvat pentru segmentul balnear.

"Pentru anul 2014 ne vom intensifica eforturile pentru certificarea unor unități hoteliere, dar și a unor stațiuni balneare. Deschiderea pieței serviciilor, inclusiv a celor medicale, creează oportunitatea atragerii de turiști străini la tratament și refacere în România, unde costurile sunt mai mici decât în multe țări europene, iar calitatea actului turistic și medical este mult apreciată. Au fost demarate negocieri cu case de asigurări din câteva țări europene, pentru recunoașterea costurilor provenite din plata serviciilor medicale. Aici este nevoie de susținerea autorităților statului și a altor structuri pentru a finaliza negocierile", spune Nicu Rădulescu.

Investitorii din stațiunile balneare, interesați de creșterea numărului de turiști și de ocuparea pe întreaga perioadă a anului a capacităților, au lansat, prin intermediul OPTBR, câteva programe speciale cu tarife prietenoase, adresate tuturor categoriilor sociale. Hotelierii au menținut tarifele pentru toate programele lansate sub egida OPTBR "o săptămână de refacere", "Decada balneară", 'Hai la băi' și "wellness balnear".

"În prezent, derulăm o campanie pentru aceste programe speciale, în care cel mai mic preț este de 330 de lei la un hotel de 2 stele pentru programul 'O săptămână de refacere', al cărui pachet cuprinde șase nopți de cazare cu mic dejun și două proceduri sau cel de 650 de lei pentru 'Decada balneară', cu un pachet de servicii de 10 zile cazare cu pensiune completă și tratament pentru minim 7 zile, câte 2 proceduri.

Acest program este mai solicitat de cei care vin pentru tratament, celelalte având o nuanță mai pronunțată de relaxare, datorită și duratei mai scurte a sejurului. Preferința clienților pentru acest program este bazată pe faptul că își pot programa mai bine concediile pentru tratament, beneficiind de servicii complete, în perioadele de extrasezon.

Din păcate, suntem încă puternic influențați de ponderea numărului de turiști veniți la tratament prin Casa Națională de Pensii și Asigurări Sociale, de la care încasările sunt reduse. Este evident că acolo unde s-au făcut investiții vin și clienți cu un potențial financiar mai mare și deci cresc și încasările. Apoi, sejurul într-o stațiune balneară este, conform statisticilor, cel mai lung (7,5 zile), ceea ce înseamnă că turistul are nevoie de diversitatea acțiunilor în care să se destindă și să cheltuie", precizează Nicu Rădulescu.

Românii au devenit mai mari consumatori de servicii, chiar mai buni decât străinii. Este vorba despre cei care vin pentru relaxare, întreținere, refacere, care reprezintă o categorie cu venituri mai ridicate și care se îngrijesc de sănătatea lor pentru a preveni îmbolnăvirile.

"Există o serie de 10 — 15 stațiuni balneare care sunt mai intens solicitate pentru că, mai întâi, sunt cele mai cunoscute datorită tradiției, care și-au menținut clienții păstrând calitatea serviciilor și investind. Pe lângă acestea, avem o serie de alte 15 — 20 stațiuni, de nivel național, unde s-a investit, dar nu sunt suficient de cunoscute. Un aport al autorităților și al investitorilor în promovarea acestora ar fi binevenit. Dar nu trebuie să uităm că avem circa 160 de stațiuni balneare, multe dintre ele cu veche tradiție, iar un astfel de potențial merită valorificat. În multe din ele s-au făcut investiții din fonduri private sau prin proiecte europene, dar insuficiente, mai puțin cunoscute sau promovate. Aici e nevoie de o cooperare mai largă și un parteneriat activ public — privat", a spus șeful organizației.

2014-01-31 14:06:05
Vezi Continuarea 

Argeș: Zăpadă de până la 150 de centimetri și risc însemnat de producere a avalanșelor în zona montană

Riscul de producere a avalanșelor este însemnat în zonele montane înalte din județul Argeș, grosimea stratului de zăpadă ajungând în unele locuri la 150 de centimetri, a avertizat, luni, Serviciul Public Salvamont (SPS).

 

Foto: (c) AGERPRES ARHIVA /GEORGE ONEA

 

"În urma ninsorilor și vântului puternic din ultimele zile, stratul de zăpadă la stația meteo Bâlea Lac și la Cota 2000 — Transfăgărășan este de 150 de centimetri, pe alocuri însă, datorită viscolului, poate fi mai mare. În aceste condiții, există risc însemnat de producere a avalanșelor", a anunțat șeful SPS Argeș, Ion Sănduloiu.

Risc de producere a avalanșelor există și în zonele mai joase, împădurite, unde se pot forma scurgeri de zăpadă de dimensiuni medii. Salvamontiștii avertizează că toate traseele montane din județul Argeș, în special cele cu ieșire în golul alpin, sunt închise.

Conform scalei europene de risc de avalanșă, în cazul gradului al treilea de risc, însemnat, stratul de zăpadă este mediu sau puțin stabilizat pe numeroase pante suficient de înclinate, declanșarea fiind probabilă chiar și printr-o slabă supraîncărcare, pe numeroase pante suficient de înclinate fiind posibile în anumite situații unele declanșări spontane de avalanșe medii și câteodată chiar mari.

2014-01-27 18:35:05
Vezi Continuarea 

Brașov: Toate pârtiile din Poiana Brașov vor fi deschise de miercuri

Toate pârtiile de pe Domeniul schiabil din Poiana Brașov - Sulinar, Lupului, Drumul Roșu, Subteleferic, Ruia, Stadion și Bradul - vor fi deschise de miercuri, se precizează într-un comunicat transmis luni AGERPRES de biroul de presă al primăriei Brașov.

 

Foto: (c) ALEX TUDOR / AGERPRES ARHIVA

 

Luni, se schia în condiții foarte bune pe pârtia Lupului — partea superioară, până la telescaunul Ruia — și pe pârtiile Sulinar, Drumul Roșu, Ruia, Bradul și Stadion.

După ninsoarea din ultimele zile se lucrează pentru amenajarea pârtiilor Subteleferic și partea inferioară a pârtiei Lupului, astfel că, de miercuri, vor fi funcționale toate pârtiile.

Stratul de zăpadă măsoară 60 de cm în Masivul Postăvarul și 50 de cm pe pârtia Bradul, iar în stațiunea Poiana Brașov peste 25 de cm.

2014-01-27 15:31:00
Vezi Continuarea 

Târgul Internațional de Turism de la Madrid s-a încheiat cu un bilanț optimist față de perspectivele afacerilor din sector

Târgul Internațional de la Madrid - Fitur 2014 - s-a încheiat cu un bilanț și perspective optimiste. EFE consemnează faptul că profesioniștii și publicul larg au asistat în proporții mai mari, iar previziunile pentru sectorul turistic din Spania sunt foarte bune.

 

Foto: (c) RUXANDRA CONSTANTINESCU / AGERPRES FOTO

 

"Bilanțul este foarte optimist", a declarat directorul Târgului, Ana Larrańafa. "Există încredere în bunele perspective de afaceri pentru acest sector în 2014", a precizat ea. Numărul profesioniștilor prezenți la Fitur a fost cu 3% mai mare anul acesta, iar publicul larg care a venit la târg a fost cu 7% mai numeros, a mai spus directoarea Fitur.

Cu 120.000 de expozanți pe o suprafață totală de 54.000 de metri pătrați, Fitur a avut anul acesta mai mulți participanți. "Am început târgul chiar când se făcuseră publice cifrele foarte bune pentru turismul din Spania; asta s-a văzut în activitățile profesionale intense și în numărul vizitatorilor", mai arată Ana Larrańafa.

Pentru anul acesta, provocările sunt reprezentate de competitivitate, inovație și folosirea noilor tehnologii. "Pentru a putea concura pe piață trebuie adusă tehnologie. Aplicațiile, mobilul, internetul s-au transformat în instrumente esențiale pentru călător, pentru a-i putea oferi tot ceea ce are nevoie", subliniază de asemenea directoarea Fitur.

2014-01-27 13:32:23
Vezi Continuarea 

Circa 50.000 de turiști români au ales anul trecut să își petreacă o vacanță la schi, în Austria

Aproximativ 50.000 de turiști români au ales anul trecut să își petreacă o vacanță la schi, în Austria, în lunile martie, aprilie și mai 2013, iar pentru 2014 se așteaptă un trend asemănător, se arată într-un comunicat al Oficiului de Turism al Austriei în România, remis luni AGERPRES.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES ARHIVA

 

'Aproximativ 50.000 de turiști români au ales anul trecut să își petreacă o vacanță la schi, în Austria, în lunile martie, aprilie și mai. Creșterea numărului de turiști în luna mai 2013 față de aceeași perioadă a anului anterior a depășit 5% și anticipăm că acest trend se va accentua în 2014 și în anii viitori. Turiștii încep să simtă beneficiile practicării sporturilor de iarnă în lunile mai blânde de primăvară, perioadă în care beneficiază atât de calitatea pârtiilor pentru care Austria este recunoscută, dar și de temperaturile mai ridicate de primăvară', a declarat Gabriele Lenger, directorul Oficiului de Turism al Austriei în România.

2014-01-27 12:06:34
Vezi Continuarea 

REPORTAJ Turismul de aventură și cel balnear, atuurile României pentru atragerea turiștilor la FITUR 2014

Cea de-a 34-a ediție a Târgului Internațional de Turism de la Madrid - FITUR (Feria Internacional de TURismo), un loc în care, pe o suprafață expozițională de 54.000 de metri pătrați, 165 de țări au venit să câștige marele pot al încasărilor din turism, a ajuns duminică la final.

 

Foto: (c) RUXANDRA CONSTANTINESCU / AGERPRES FOTO 



După cinci zile, în care circa 200.000 de vizitatori, specialiști, public larg și reprezentanți ai presei au analizat oferta celor aproape 9.000 de expozanți, la IFEMA, societatea madrilenă organizatoare de târguri și expoziții, se va auzi, sec, ca într-un imens cazinou: 'les jeux sont faits, rien ne va plus!' Și toți aceia care zile la rând și-au zâmbit politicos, complice sau poate sincer-naiv, vor deveni competitori aprigi pentru a scoate cât mai mulți bani din buzunarele celor peste 1,2 miliarde de turiști care vor călători în întreaga lume, în 2014, precum și ale celor care își fac planuri pentru 2015.

Fiecare țară a mizat pe cel puțin un produs turistic, unii adăugând notorietatea dobândită deja în timp, alții au pus la bătaie frumusețea tradițiilor populare, alții gastronomia și ineditul peisajelor. Spiritul de aventură al vizitatorilor a fost, la rândul său, exploatat cât mai romantic posibil, dar majoritatea și-au umplut 'buzunarele' cu tehnologie de ultimă generație pusă în folosul oferirii unui pachet turistic unic. 

 

alternative text

România, cu un stand de 160 de metri pătrați amplasat în centrul pavilionului 'Europa' era practic de neratat, indiferent pe care dintre cele patru patru zone de acces ai fi intrat. Acordurile muzicii populare românești, chiar dacă nu depășeau cei 90 de decibeli admiși de organizatori, captau atenția cu atât mai mult cu cât era singurul stand european unde chiar și convorbirile de afaceri se purtau pe fundalul horelor, sârbelor sau al unicelor doine. Probabil nu vom fi noi câștigătorii marelui pot FITUR 2014, dar afirmații de genul: "Românii ăștia probabil au înnebunit. Când mulți se restrâng din cauza crizei, ei cresc!" ne dau speranța că vom găzdui cu mult mai mulți turiști străini în 2014, dar mai ales în 2015.

Clujul, care a reușit să învingă celelalte orașe participante în cursa pentru Capitala Europeană din 2015, și-a prezentat oferta turistică prin intermediul reprezentanților primăriei. Și nici unul dintre cei doi reprezentanți veniți la Madrid nu a avut timp să ia masa de prânz în oraș deoarece numărul celor interesați de oferta turistică a fost, de la oră la oră, în creștere.

De altfel, standul României a concurat de la egal la egal cu toate celelalte standuri din pavilionul Europei, depășind ca vizibilitate și atractivitate țări cu tradiție precum Germania, Austria, Polonia, Grecia, Ungaria, Franța și chiar Italia.

 

2014-01-26 17:13:38
Vezi Continuarea 

Travel Planner: Principalele destinații externe pentru turiștii români în 2014 rămân Bulgaria, Grecia și Turcia

Principalele destinații externe spre care se vor îndrepta turiștii români în 2014 rămân Bulgaria, Grecia și Turcia, în principal datorită accesibilității transportului, prețurilor, serviciilor și tradiției, a declarat, duminică, pentru AGERPRES, Sebastian Constantinescu, director general al agenției Travel Planner.

 

Foto: (c) LUCIAN TUDOSE / AGERPRES ARHIVA

 

Principalele mijloace de transport cu care se deplasează turiștii români către aceste destinații sunt automobilul pentru Bulgaria și Grecia, iar pentru Turcia, ordinea preferințelor este avionul (în special pentru regiunea Antalya), automobil și autocar (pentru litoralul turcesc de la Marea Egee).

"În Grecia, se observă o orientare a românilor către insule, în special către cele din nord. Liderul topului este insula Thassos, recomandată familiilor cu copii și datorită faptului că este ușor accesibilă pe cale rutieră din România. Aceasta este urmată de Corfu, Lefkada. O insulă care va fi lansată anul acesta pe piața românească este Samothraki, o destinație mai sălbatică și mai rurală, dedicată iubitorilor naturii și liniștii. Clienții care caută în Grecia servicii 'all inclusive' trebuie să înțeleagă că serviciile sunt aici, ca diversitate, sub cele din Turcia și Bulgaria. Pe de altă parte, este recomandabil în Grecia să iei masa la taverne, să încerci mai multe plaje, să vizitezi. Este bine ca turiștii să se grăbească în a rezerva vacanțele, deoarece până în martie-aprilie, majoritatea hoteluri bune, cu un raport calitate preț bun, nu vor mai avea disponibilitate. Rezervările early booking înregistrează o creștere tot mai mare de la an la an. Atenție la luna august, mai ales în perioada de Sf. Maria, când este foarte aglomerat deoarece majoritatea grecilor își iau concedii", a spus Sebastian Constantinescu.

În acest an este o 'bătălie' pentru turiștii de pe piața românească între Bulgaria și Grecia, deși preferințele sunt și diferite.

În ceea ce privește Bulgaria, Albena este stațiunea care înregistrează o creștere în ceea ce privește cererea, fiind dedicată familiilor cu copii. Sunny Beach și Nisipurile de Aur, rămân în topul preferințelor turiștilor români, ca și Obzor, o alternativă pentru familii cu copii.

,,Pentru serviciile all inclusive oferite și condițiile optime pentru familiile cu copii, litoralul bulgăresc este opțiunea numărul unu ca alternativă la litoralul românesc. În Bulgaria sunt sute de hoteluri în regim all inclusive, în România, din păcate, mai puțin de 15, iar familiile cu copii doresc proximitate și acest tip de serviciu. O alternativă interesantă de pe litoralul bulgăresc este constituită de stațiunea Sozopol, similară cu Nessebar. Cea mai preferată stațiune ca număr de turiști rămâne Sunny Beach, dedicată în special tinerilor dornici să se distreze,, apreciază Sebastian Constantinescu.

Conform unui studiu efectuat de Travel Planner, din 2.000 de review-uri efectuate de proprii clienți, stațiunea Sunny Beach a primit nota 8,3 și a fost evaluată de 86% dintre respondenți. În prezent, Travel Planner lucrează la un studiu complet care analizează litoralul bulgăresc și preferințele românilor pentru această destinație turistică.

La început de an se observă o preferință pentru hotelurile 'scumpe' sau pentru cele populare.

Interesul pentru ofertele early booking crește pentru că lumea a înțeles că poate obține astfel prețuri de last minute dar poți să îți alegi din timp locul și hotelul unde îți vei petrece vacanța. În cazul Greciei, de exemplu, o serie de hotelieri sunt deja în stop sales. În acest an, rezervările în sistem early booking pentru Grecia au 'explodat', pentru piața românească. În cazul Bulgariei, pe 28 februarie se termină majoritatea ofertelor bune de early booking,, ne-a spus directorul general al agenției Travel Planner.

2014-01-26 15:59:06
Vezi Continuarea