Volumul comerțului cu amănuntul în România a crescut cu 1,4% în luna februarie 2014 comparativ cu luna ianuarie 2014, la nivelul Uniunii Europene o creștere mai mare fiind înregistrată doar în Malta (1,9%), arată datele publicate, joi, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Foto: (C) Alex MICSIK/AGERPRES ARHIVA
În zona euro comerțul cu amănuntul a crescut 0,4% iar în Uniunea Europeană s-a înregistrat o creștere de 0,5%. Comerțul cu amănuntul în UE a fost influențat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,8% precum și de creșterea cu 0,6% a vânzărilor de alimente, băuturi și țigări. La polul opus, vânzările de combustibili au scăzut cu 0,7%.
În luna februarie 2014 comparativ cu aceeași lună a anului trecut, comerțul cu amănuntul a înregistrat o creștere de 0,8% în zona euro și un avans de 1,5% în Uniunea Europeană. Și în acest caz, România se situează pe primele locuri în UE cu o creștere de 8,7%, fiind devansată doar de Bulgaria (9,2%) și Luxemburg (12,8%). Potrivit Eurostat, în UE vânzările de produse non-alimentare au înregistrat o creștere anuală de 2,9% urmată de o creștere de 0,8% a vânzările de combustibili și o creștere de 0,3% a vânzărilor de alimente, băuturi și țigări.
Potrivit cifrelor comunicate de Institutul Național de Statistică (INS), volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în februarie 2014 față de luna precedentă atât ca serie brută cu 1,9% cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 1,3%. Față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu 8,7% cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 7,5%.
AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu)