Fii la curent cu toate noutatile!

Facebook Twitter Google+ Rss

Sondaj

Sustineti autonomia maghiara?




» Rezultate :: » Chestionare
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Rossenberg Alfred 

Reclama TV Vocea Romaniei 

 

 

 

Home »

Brașov: Autobuzele electrice vor circula în centrul Brașovului din 2016, în februarie se testează

Brașov: Autobuzele electrice vor circula în centrul Brașovului din 2016, în februarie se testează

 

Din 2016, în centrul vechi al Brașovului vor circula autobuze electrice, a anunțat primarul George Scripcaru miercuri, într-o conferință de presă prilejuită de prezentarea acestui mijloc de transport de către firma CEFIN Trucks România.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / BOGDAN BARBULESCU (C)

 

În luna februarie, autobuzul electric va fi testat timp de o lună pe mai multe trasee ale Regiei Autonome de Transport Brașov (RAT), după ce în luna octombrie a fost testat la Timișoara, "în condiții de climă mai blândă" decât cea a Brașovului.

"Brașovul este semnatarul Convenției primarilor de la Bruxelles, de acum câțiva ani, prin care ne-am angajat să reducem noxele cu 20% până în anul 2020, iar o componentă, care se încadrează pe strategia de eficiență energetică, o reprezintă introducerea unei asemenea mijloc de transport în municipiul Brașov. Din datele pe care le avem în urma măsurătorilor efectuate și care arată că această zonă și centrul orașului sunt cele mai poluate, se impune ca în centrul istoric să avem un asemenea mijloc de transport. Mai mult, avem strategia pe transport metropolitan la care lucrăm în prezent pe axa de mobilitate, care poate fi finanțată din fonduri europene. Cel puțin în 2016, în centrul istoric vom avea în circulație 2-3 chiar 4 asemenea autobuze, dar sunt optimist și cred că vom face acest lucru pe mai multe trasee din municipiu", a precizat Scripcaru.

Conform acestuia, vor fi trei stații de alimentare construite, două în Brașov și una în Poiana Brașov, una dintre acestea urmând să fie în parcarea de la Spitalul Militar, aflată în construcție, unde s-a prevăzut deja o astfel de stație de încărcare.

Reprezentantul firmei CEFIN Trucks România, Stefano Albarosa a precizat că aceste autobuze sunt foarte rentabile din punct de vedere economic, având în vedere că, în timpul de exploatare de 10 ani, se pot realiza economii de câteva sute de mii de euro.

"Costurile de exploatare sunt mult reduse față de autobuzele dotate cu motoare cu ardere internă. Dacă ar fi să facem un calcul referitor la consumul de motorină, un autobuz electric consumă echivalentul a opt litri de motorină la 100 de km, în timp ce un autobuz cu motor cu ardere internă consumă 40 de litri de motorină la 100 de km. Autobuzul electric se încarcă o singură dată după ce a parcurs 250 de km în mediul urban, are podea 100% coborâtă, caroserie din aluminiu, nu face zgomot, nu emite niciun fel de miros sau alte emisii. Economia la consum este de peste 35.000 de euro pe an", a subliniat Stefano Albarosa.

La rândul său, directorul general al RAT Brașov, Cristian Radu a precizat că una dintre preocupările principale ale instituției pe care o conduce este introducerea transportului electric urban "cu avantajele incontestabile pe care le are".

"Așteptăm luna februarie când se va testa acest mijloc de transport și apoi vom decide ce va urma. Oricum acest mijlocde transport este viitorul", a spus directorul general al RAT.

În prezent, în lume se află în circulație 3.000 de autobuze electrice, iar în 2018 se estimează că numărul acestora va ajunge la 75.000. Autobuzele electrice au început să fie comercializate în anul 2011. În România au fost testate la Timișoara în luna octombrie, în prezent se testează la Suceava, iar în luna februarie la Brașov.

Costul unui autobuz electric se apropie de o jumătate de milion de euro, reprezentantul firmei CEFIN Trucks România refuzând să facă public suma exactă "din motive de concurență". AGERPRES/(A-autor: Jana Pintili, editor: Diana Dumitru)

2013-12-18 14:09:06
AGERPRES
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Da o nota acestei stiri

  •  
0 voturi

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!