Fii la curent cu toate noutatile!

Facebook Twitter Rss
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Rossenberg Alfred 

Reclama TV Vocea Romaniei 

 

 

 

 

Home »

În România, doar un tânăr din 100 decide să înceapă o afacere pe cont propriu (studiu EY)

În România, doar un tânăr din 100 decide să înceapă o afacere pe cont propriu (studiu EY)

 

Lipsa banilor și birocrația sunt cauzele pentru care, în România, doar un tânăr din 100 decide să demareze o afacere pe cont propriu, potrivit unui studiu EY, publicat marți.

Foto: (c) ALEX MICSIK / AGERPRES ARHIVA

Majoritatea participanților la studiu (90%) consideră că accesul la finanțare al antreprenorilor tineri (de sub 40 de ani) este dificil sau foarte dificil.

'În România, unu din 100 de tineri decid să înceapă o afacere pe cont propriu, față de unu din patru tineri în Cehia, Polonia sau Ungaria. Cele mai frecvente cauze invocate sunt lipsa banilor și birocrația. Problemele sunt arhicunoscute, iar banii sunt puțini. În general, adunând programele oferite de Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism, din cadrul Ministerului Economiei, se ajunge la un ajutor de stat nerambursabil agregat pentru sprijinirea generării și dezvoltării IMM de 73 milioane euro pentru 2014, iar dacă din această sumă scădem programul Schema de minimis, care anul trecut nu s-a implementat, ajungem la un ajutor nerambursabil al statului român (și al statului Elvețian prin Programul Elvețiano-Român pentru IMM-uri) de aproximativ 17,3 milioane euro pentru anul 2014', arată Mihaela Matei, coordonatorul proiectului 'Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului românesc'.

Conform calculelor EY, se estimează că, prin Direcția Generală pentru IMM și Cooperație (DGIMMC/ DIPIMM), vor fi ajutați, în acest an, 2.315 antreprenori, cu 13% mai puțini decât în 2013.

Programele cu numărul cel mai mare de beneficiari vor fi Programul pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri, cu 493 de beneficiari, Schema de minimis, cu 555 firme beneficiare și Programul Mihail Kogălniceanu, cu 400 de beneficiari.

Cea mai cunoscută schemă pentru întreprinzătorii aflați la început de drum este cea pentru tinerii întreprinzători care, în 2014, va avea un buget redus cu aproximativ 700.000 de euro, ridicându-se, în total, la aproximativ 4,7 milioane euro și cu beneficiari estimați de DGIMMC în scădere de la 576, în 2013, la 493 în 2014 (minus 14%).

Potrivit EY, la nivel mondial, există peste 600 de site-uri (unul dintre cele mai mari este kickstarter.com) care oferă crowdfunding, ceea ce înseamnă că îți poți finanța afacerea de la zeci, sute sau chiar mii de 'donatori' de sume mici care îți văd proiectul pe net și vor să te ajute să îl transformi în realitate. La nivel global, platformele de crowdfunding au adunat fonduri de 2,7 miliarde dolari în 2012 pentru mai mult de un milion de campanii și 5,1 miliarde dolari în 2013 (estimare de Massolution Crowd Power Solutions). În 2009, piața se ridica la doar 530 milioane dolari.

'Din păcate, nici soluția crowdfunding-ului nu este foarte accesibilă antreprenorilor români, cu excepția situației în care gândesc un produs/serviciu cu piață mondială pentru a fi interesant pentru crowdfunderii de pe site-uri internaționale. Așa cum statul român nu dispune de un buget impresionant pentru susținerea antreprenorilor, nici românul de rând nu are bani să dea din buzunar pentru proiecte care pur și simplu i se par interesante', menționează EY.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 175.000 de angajați în 728 de birouri din 150 de țări și venituri de aproximativ 25,8 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2013.

AGERPRES/(AS — autor: George Andrei, editor Andreea Marinescu)

2014-02-18 12:58:00
AGERPRES
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Da o nota acestei stiri

  •  
0 voturi