Fii la curent cu toate noutatile!

Facebook Twitter Google+ Rss

Sondaj

Sustineti autonomia maghiara?




» Rezultate :: » Chestionare
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Rossenberg Alfred 

Reclama TV Vocea Romaniei 

 

 

 

Home »

Dacia, vedeta pieței auto europene în 2013 (New York Times)

Dacia, vedeta pieței auto europene în 2013 (New York Times)

 

Vedeta pieței auto europene în acest an nu este BMW, Mercedes Benz sau Bentley, ci brandul low-cost Dacia al Renault, se arată într-un articol apărut, marți, în publicația 'New York Times' (NYT).

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / RAZVAN CHIRITA

 

Ziarul citează statisticile Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marți, care arată că vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în perioada ianuarie — noiembrie 2013 cel mai semnificativ avans din Europa, de 21,1%, la mare distanță de brandurile de pe locurile doi și trei, Mazda și Jaguar, fiecare cu un avans de 15,6%.

Succesul Dacia este explicat astfel de 'New York Times': ar putea fi mașina potrivită la momentul potrivit pentru Europa. Pe fondul nivelului ridicat al șomajului și a incertitudinilor privind evoluția economiei, Dacia a obținut succes comercializând modelul Logan la un preț scăzut, de aproximativ 7.700 de euro (10.600 de dolari), inclusiv taxele.

'Pentru cineva obișnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, o Dacie ar fi groaznică. Dar, dacă ai nevoie doar să ajungi din punctul A în punctul B, tot ce ai nevoie e Dacia, care are o tehnologie simplă, fiabilă și primești trei ani garanție', susține analistul Jens Schattner, de la firma Macquarie, în Frankfurt.

Succesul brandului Dacia reflectă afacerile bifurcate de pe piața europeană. În timp ce mașinile low-cost și cele de lux se vând bine, gama de mijloc stagnează. La Renault, Dacia a ajutat decisiv la creșterea profitului, în timp ce rivalele nu reușesc să facă față recesiunii care dus la cel mai semnificativ declin al vânzărilor din ultimii 20 de ani.

'Oricine poate afirma că am profitat de pe urma crizei, dar a existat o schimbare a comportamentului cumpărătorilor în Europa. Acum, oamenii nu vor să cheltuiască prea mult pe o mașină', a explicat Arnaud Deboeuf, directorul programului 'entry' de la Renault.

În perioada ianuarie — noiembrie 2013, au fost înmatriculate, în total, 265.414 autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, în creștere cu 20,6% față de perioada similară din 2012, când înmatriculările s-au situat la 220.043 unități.

Recesiunea din zona euro și nivelul ridicat al șomajului au afectat vânzările principalilor producători auto în Europa în primele 11 luni din acest an. Astfel, vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 2,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 9,6%, ale General Motors Group cu 5,4%, ale Ford cu 5%. Creșteri s-au înregistrat la Renault Grup (2,1%), Mazda (17,2%) și Daimler (4,4%).

Publicația 'New York Times' consideră că este un succes neașteptat pentru Dacia, un brand din fosta Uniune Sovietică, care a reapărut în 2004. Louis Schweitzer, fost șef al Renault, a admis că mașinile destinate piețelor dezvoltate nu ar fi putut fi vândute pe profit pe piețele emergente europene, astfel încât el a încercat să utilizeze linia Dacia pentru a construi o nouă platformă auto, numită M-zero, care va fi viabilă din punct de vedere economic și va costa doar 5.000 de euro.

Deși nu a fost atins acest plafon, Renault a dat lovitura cu Dacia, care a avut un debut excelent în 2004, adresându-se cumpărătorilor din Europa de Est și Turcia. Surprinzător, brandul a fost solicitat și în Europa Occidentală, mai ales în timpul recesiunii.

Vânzările Dacia în Europa aproape s-au dublat în 2009, comparativ cu 2008, la peste 214.000 de unități, cel mai nou model — Dacia Duster — având un preț de pornire de 11.900 euro.

Arnaud Deboeuf a explicat că experiența acumulată prin dezvoltarea de la zero a unui model low-cost a fost extrem de importantă.

'Nu poți oferi clienților tăi o mașină la un preț agresiv dacă nu faci presiuni asupra inginerilor, celor de la vânzări și marketing, pentru a ține costurile sub control și pentru a le reduce', susține oficialul Renault.

Brandul Dacia investește puțin în marketing, iar costurile de distribuție sunt relativ scăzute, deoarece automobilele sunt vândute prin rețeaua existentă de dealeri Renault și nu se acordă discounturi. Costurile reduse se datorează costului scăzut al forței de muncă în România, deși în aprilie Renault a avertizat că ar putea muta în Maroc unele locuri de muncă, dacă angajații români nu își moderează pretențiile salariale.

Carlos da Silva, analist la IHS Automotive, susține că succesul Dacia în Europa vine ca urmare a existenței unei noi categorii de clienți, care anterior ar fi cumpărat o mașină veche de cinci ani, dar acum pot obține una nouă la același preț.

Compania Dacia de la Mioveni /sudul României/ a fost preluată de Renault în anul 1999. Până în prezent, a lansat șapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway și Dacia Duster. AGERPRES (AS — autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică)

2013-12-18 12:41:31
AGERPRES
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Da o nota acestei stiri

  •  
0 voturi

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!