Fii la curent cu toate noutatile!

Facebook Twitter Google+ Rss

Sondaj

Sustineti autonomia maghiara?




» Rezultate :: » Chestionare
 

Accesari

Au fost vizite din data de 01.12.2006

Rossenberg Alfred 

Reclama TV Vocea Romaniei 

 

 

 

Home »

Analiză

Analiză

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut, în decembrie 2013, atât ca serie brută (6,7%), cât și ca serie ajustată (4,8%), comparativ cu aceeași lună din anul anterior 2012, arată datele provizorii ale Institutului Național de Statistică /INS/, publicate luni.

 

Foto: (c) ALEX TUDOR / AGERPRES ARHIVA

 

Potrivit sursei citate, în ultima lună din anul trecut, creșterea cu 6,7%, ca serie brută, s-a datorat creșterilor la vânzările de produse nealimentare (+11,4%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,6%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+3,2%).

Totodată, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna decembrie 2013, comparativ cu luna decembrie 2012, a înregistrat o creștere cu 4,8%, datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+9,1%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+3,0%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+2,3%).

La nivel comparativ anual, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a consemnat o creștere cu 0,5%. Cifrele pozitive au fost posibile datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+3,6%). La polul opus, scăderi s-au înregistrat la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-3,6%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-0,1%).

În ceea ce privește cifra de afaceri ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în anul anterior, s-a înregistrat o creștere cu 0,4%, vânzările de produse nealimentare contribuind la acest trend (+3,7%).

Scăderi s-au consemnat la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-3,3%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-0,3%).

Conform INS, în luna decembrie 2013, comparativ cu noiembrie 2013, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut atât ca serie brută (+7,2%), cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate (+0.6%).

2014-02-03 10:28:31
Vezi Continuarea 

INS: Rata șomajului a scăzut în decembrie la 7,1%

Rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost estimată la 7,1%, pentru luna decembrie 2013, aflându-se în scădere cu 0,2 puncte procentuale față de luna anterioară și în creștere cu 0,4 puncte procentuale față de nivelul înregistrat în luna decembrie 2012, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Național de Statistică /INS/.

 

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES ARHIVA

 

Numărul șomerilor (în vârstă de 15 — 74 ani) estimat pentru luna decembrie 2013 a fost de 719.000 persoane, în scădere față de luna precedentă, când s-au înregistrat 740.000 de persoane, și în creștere față de aceeași lună din anul 2012, când s-au raportat 671.000 de persoane.

Pe sexe, rata șomajului în rândul bărbaților o depășește cu 1,3 puncte procentuale pe cea a femeilor, valorile fiind 7,7% și, respectiv, 6,4%.

Pentru persoanele adulte (25 — 74 ani), rata șomajului a fost estimată la 5,7% în luna decembrie 2013 (6,2% în cazul bărbaților și 5% în cel al femeilor).

Numărul șomerilor în vârstă de 25 — 74 ani reprezintă 73,2% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna decembrie 2013.

2014-01-31 10:11:29
Vezi Continuarea 

STUDIU - Consumul de combustibil este un criteriu important în alegerea unei mașini pentru 77% dintre români

Peste trei sferturi dintre români se gândesc la consumul de combustibil atunci când își aleg un autoturism, iar aproape 60% iau în considerare și costurile de întreținere, arată concluziile unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown pentru site-ul www.VeziCatFace.ro.

 

Foto: (c) SIMION MECHNO / AGERPRES FOTO

 

Conform datelor statistice, 77% dintre cei chestionați au declarat că s-au gândit la consumul de combustibil al viitoarei mașini, în timp ce 60% au luat în calcul fiabilitatea și 59% costurile cu întreținerea.

La distanță relativ mare se află siguranța autoturismului/testele Euro NCAP (28%), aspectul exterior (18%) și aspectul interior (12%). De asemenea, mărimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre repondenți, cu un procent în plus față de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului.

Alte criterii ale cumpărătorului român de mașini se referă la: nivelul de poluare (8%), culoarea mașinii (4%), demarajul (3%) și dimensiunile autovehiculului (2%).

2014-01-30 12:48:09
Vezi Continuarea 

IPP cere partidelor să aducă la București lideri europeni care să vorbească despre miza alegerilor europene

Institutul pentru Politici Publice (IPP) le cere liderilor principalelor partide politice din România, printr-o scrisoare deschisă, să aducă la București lideri marcanți europeni care să vorbească despre miza alegerilor europene, din perspectiva electorală a curentelor pe care le reprezintă.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / TRAIAN NEGULESCU

 

IPP atrage atenția că prezența la vot este "într-un alarmant trend de scădere" peste tot în Europa și mai ales în România și că potrivit analizelor de profil din ultimii ani, una dintre explicațiile nivelului redus de interes al cetățenilor europeni pentru alegerile europarlamentare ține de cunoștințele limitate ale votanților cu privire la importanța și rolul pe care Parlamentul European le are în relație cu viața lor cotidiană.

"În acest context, Institutul pentru Politici Publice, organizație neguvernamentală care s-a aplecat constant, prin studiile elaborate, asupra fenomenului scăderii îngrijorătoare a interesului românilor în alegeri, solicită — prin prezenta scrisoare publică — liderilor principalelor partide politice să invite în România, în perioada următoare, personalități reprezentând activ familiile politice de la nivel european care să determine o mai bună înțelegere, de către votanții români, a diferențelor de viziune în ce privește dezvoltarea spațiului European și implicit a României", se arată în scrisoarea IPP, transmisă marți AGERPRES.

IPP consideră că aducerea în România a liderilor curentelor politice care să discute tematica europeană poate întări "sentimentul de apartenență la spațiul european".

"Apreciem că partidele politice responsabile au această datorie morală față de alegătorii români în condițiile în care europarlamentarii noștri s-au achitat doar într-o mică măsură de obligația de a explica românilor ce ofertă electorală au familiile politice importante de la nivel european. Aceste prezentări și dezbateri publice ar trebui făcute în perioada imediat următoare pentru a se evita politizarea excesivă a prezenței unor asemenea personalități în România, abordare specifică partidelor românești în perioada oficială a campaniei electorale", se subliniază în scrisoarea respectivă.

2014-01-14 14:49:03
Vezi Continuarea 

Pîrvulescu, despre referendum odată cu europarlamentare: O mobilizare a electoratului de peste 50% rămâne problematică

Politologul Cristian Pîrvulescu consideră că nu este bine să se organizeze un referendum odată cu alegerile, însă acest lucru poate fi oportun din punct de vedere politic, dar rămâne problematică o mobilizare a electoratului de peste 50%.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / GRIGORE POPESCU

 

"Nu sunt unul dintre cei care cred că este bine să se organizeze referendum la data alegerilor. Ele ar trebui (să se organizeze — n.r.) diferite, pentru că problemele de dezbatere sunt diferite. Pot să înțeleg argumentele legate de oportunitate, pe de altă parte, dat fiind că prezența la alegerile europene este scăzută — o prezență de 50% și peste este greu de realizat, dar nu imposibil, în condițiile în care partidele se vor mobiliza pentru asta. Dezbaterea pentru europene va fi în mare măsură marginalizată de dezbaterea legată de modificările constituționale. Asta este evident!", a declarat Pârvulescu, luni, pentru AGERPRES, despre posibilitatea organizării referendumului pentru modificarea Constituției odată cu alegerile europarlamentare.

El a evidențiat faptul că referendumul ar trebui organizat pe actuala legislație, adică să se țină cont de pragul de 50% plus unu. Pîrvulescu atrage atenția asupra faptului că într-o astfel de situație ar putea ca dezbaterea privind alegerile europene să treacă pe un plan secundar, lucru care nu este de dorit.

"Dar, este posibil și poate fi (organizarea referendumului în același timp cu europarlamentarele — n.r.) din punct de vedere politic oportun. Aici, partidele politice își stabilesc obiectivele și știu care este capacitatea lor de mobilizare. În ceea ce mă privește, cred că o mobilizare a electoratului de peste 50% rămâne problematică pe 25 mai, nu imposibilă. Dar, ar trebui ca partidele politice să funcționeze perfect, cel puțin cele din USL, și să poată mobiliza la maximum electoratul lor. Ori, știm foarte bine că partidele depind de aleșii locali, iar aleșii locali înțeleg să negocieze participarea la vot cu conducerea națională a partidelor așteptând un ajutor material semnificativ ori eu nu știu dacă în momentul de față Guvernul poate să mobilizeze fonduri importante pentru aleșii locali, mai ales că descentralizarea a fost respinsă de CCR", a completat politologul.

Pîrvulescu consideră că este greu de mobilizat electoratul, pe de-o parte pentru că sunt mulți români plecați în străinătate și nu pot vota, iar pe de altă parte pentru că interesul față de politică este relativ scăzut.

2014-01-13 13:42:03
Vezi Continuarea 

Sondaj CSCI: Cei mai mulți dintre români preferă PSD la europarlamentare

PSD ar obține 41% din intențiile de vot ale românilor în alegerile pentru Parlamentul European de anul viitor, clasându-se pe primul loc cu 14 mandate, relevă datele unui sondaj de opinie al CSCI realizat în perioada 18-22 decembrie, difuzat vineri.

 

(Foto: AGERPRES FLUX/ LIVIU SOVA)

 

Pe poziția a doua s-ar situa PNL (19%), urmat de PDL (17%), UDMR (6%), PPDD (6%) și MP (5%).

Conform studiului, la europarlamentare primează votul politic. Făcându-se o simulare pe mandate, potrivit CSCI, PSD ar obține 14, PNL — șapte, PDL — șase, UDMR — două, PPDD — două, MP — unul.

2013-12-27 11:36:40
Vezi Continuarea 

Fitch: profitabilitatea băncilor din România rămâne slabă în 2014

Agenția de evaluare financiară Fitch Ratings se așteaptă ca tendința de deteriorare a calității activelor din sectorul bancar românesc să continue până la începutul anului următor, însoțită de noi provizioane, iar profitabilitatea băncilor ar urma să rămână una slabă în 2014, într-un mediu economic dificil cu o revenire economică fragilă, se arată într-un raport al agenției de evaluare financiară referitor la perspectivele sectorului bancar din Europa Centrală și de Est.

 

(Foto: AGERPRES ARHIVA /VLAD STAVRICA)

 

Fitch se așteaptă ca rata de creștere a creditelor neperformante să încetinească anul viitor însă, cu toate acestea, o revenire generală nu pare probabilă, având în vedere că relansarea activității economice va fi doar una modestă, iar sectorul bancar se va concentra mai degrabă pe rezolvarea problemei creditelor neperformante decât pe acordarea de noi credite.

De asemenea, agenția de evaluare estimează că riscurile legate de ponderea ridicată a creditelor în valută nu se vor diminua curând, în condițiile în care o mare parte din aceste împrumuturi reprezintă credite de consum pe termen mediu sau credite ipotecare pe termen lung, iar activitatea de creditare, predominant în monedă locală, este redusă.

În ceea ce privește capitalizarea, Fitch consideră că ratele de adecvare a capitalului ar putea scădea la finele acestui an, din cauza constituirii de provizioane suplimentare, dar ar trebui să se stabilizeze ulterior. Ratele de adecvare a capitalului sunt în prezent cu 2-3 puncte procentuale sub nivelurile IFRS, ca urmare a mecanismelor prudențiale impuse de autoritățile române de reglementare. Cu toate acestea, Fitch se așteaptă ca această diferență să se reducă pe măsură ce nivelul rezervelor obligatorii va fi eliminat treptat.

De asemenea, profilul de finanțare al sectorului bancar românesc se îmbunătățește treptat, raportul credite-depozite coborând cu aproximativ 10 puncte procentuale în ritm anual în trimestrul al treilea, până la 108%. Fitch consideră că lichiditatea în lei din sectorul bancar este una confortabilă, iar deficitul de finanțare în valută este în continuare unul semnificativ, dar se reduce treptat.

2013-12-18 14:47:06
Vezi Continuarea 

Dacia, vedeta pieței auto europene în 2013 (New York Times)

Vedeta pieței auto europene în acest an nu este BMW, Mercedes Benz sau Bentley, ci brandul low-cost Dacia al Renault, se arată într-un articol apărut, marți, în publicația 'New York Times' (NYT).

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / RAZVAN CHIRITA

 

Ziarul citează statisticile Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marți, care arată că vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în perioada ianuarie — noiembrie 2013 cel mai semnificativ avans din Europa, de 21,1%, la mare distanță de brandurile de pe locurile doi și trei, Mazda și Jaguar, fiecare cu un avans de 15,6%.

Succesul Dacia este explicat astfel de 'New York Times': ar putea fi mașina potrivită la momentul potrivit pentru Europa. Pe fondul nivelului ridicat al șomajului și a incertitudinilor privind evoluția economiei, Dacia a obținut succes comercializând modelul Logan la un preț scăzut, de aproximativ 7.700 de euro (10.600 de dolari), inclusiv taxele.

'Pentru cineva obișnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, o Dacie ar fi groaznică. Dar, dacă ai nevoie doar să ajungi din punctul A în punctul B, tot ce ai nevoie e Dacia, care are o tehnologie simplă, fiabilă și primești trei ani garanție', susține analistul Jens Schattner, de la firma Macquarie, în Frankfurt.

Succesul brandului Dacia reflectă afacerile bifurcate de pe piața europeană. În timp ce mașinile low-cost și cele de lux se vând bine, gama de mijloc stagnează. La Renault, Dacia a ajutat decisiv la creșterea profitului, în timp ce rivalele nu reușesc să facă față recesiunii care dus la cel mai semnificativ declin al vânzărilor din ultimii 20 de ani.

'Oricine poate afirma că am profitat de pe urma crizei, dar a existat o schimbare a comportamentului cumpărătorilor în Europa. Acum, oamenii nu vor să cheltuiască prea mult pe o mașină', a explicat Arnaud Deboeuf, directorul programului 'entry' de la Renault.

În perioada ianuarie — noiembrie 2013, au fost înmatriculate, în total, 265.414 autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, în creștere cu 20,6% față de perioada similară din 2012, când înmatriculările s-au situat la 220.043 unități.

Recesiunea din zona euro și nivelul ridicat al șomajului au afectat vânzările principalilor producători auto în Europa în primele 11 luni din acest an. Astfel, vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 2,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 9,6%, ale General Motors Group cu 5,4%, ale Ford cu 5%. Creșteri s-au înregistrat la Renault Grup (2,1%), Mazda (17,2%) și Daimler (4,4%).

2013-12-18 12:41:31
Vezi Continuarea 

ȘTIRILE AMIEZII - ECONOMIC - 17 DECEMBRIE

România a intrat pentru prima dată, după aproape 20 de ani, pe excedent în comerțul cu produse agroalimentare, înregistrând un plus de peste 3 milioane de euro după primele nouă luni ale anului, a declarat, marți, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.

 

Foto: AGERPRES FLUX / CRISTIAN NISTOR

 

"România nu a mai fost pe plus în comerțul cu produse agroalimentare din 1994, iar acum, la nouă luni, avem deja un excedent de 3,2 milioane de euro. Cred că vom încheia anul 2013 pe plus, ținând cont că datele actuale sunt doar pentru trei trimestre. Am reușit să obținem din exporturile de produse agroalimentare, până la finele lunii septembrie, aproape 3,51 de miliarde de euro", a spus Constantin.

* România a înregistrat, în luna noiembrie, o rată anuală a inflației de 1,3%, depășind media din UE (1%), conform datelor publicate marți de Oficiul european de statistică (Eurostat). 


În schimb, România se situează pe primul loc în UE în ceea ce privește creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (noiembrie 2012-octombrie 2013), cu un avans de 3,5%.

* Bărbații așteaptă de la Moș Crăciun electronice (18,9%) și articole vestimentare (11,6%), în timp ce femeile își doresc schimbarea garderobei (14,8%) și înnoirea colecției de bijuterii și accesorii (11,5%), relevă datele unui studiu realizat de compania Reveal Marketing Research, remis marți AGERPRES. 


Cu toate acestea, în topul listei de cumpărături se află, ca și în anii trecuți, achiziționarea de jucării pentru copii (49,1%), urmată de achiziționarea de articole vestimentare (46,8%), accesorii personale (28,6%), decorațiuni de casă (23,8) și electronice (12%).

* Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat, în primele 11 luni ale anului, venituri totale de 593 de milioane de lei, în creștere cu 7,2% față de aceeași perioadă a anului 2012, iar profitul brut s-a ridicat la 90 de milioane de lei, de aproape patru ori mai mare decât cel bugetat pentru întregul an 2013. 


În perioada ianuarie — noiembrie 2013, pe cele două aeroporturi bucureștene — Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu — s-a înregistrat un trafic total de peste 7,081 milioane de pasageri și 88.805 de mișcări ale aeronavelor comerciale (aterizări și decolări).

* Transelectrica avea de recuperat, la data de 19 noiembrie 2013, creanțe în valoare totală de 55 de milioane de lei de la clienții care nu și-au plătit tarifele pentru transportul electricității, potrivit celor mai recente date ale companiei. 


Astfel, Transelectrica vrea să recupereze pe cale juridică creanțe de 30,8 milioane de lei și, pe cale comercială, o sumă totală de 20,6 milioane de lei. Alte 3,5 milioane de lei sunt datorii ale unor clienți aflați în faliment.

* Arieratele bugetului general consolidat s-au redus cu peste 70% în primele zece luni din 2013, de la 867,9 milioane de lei în decembrie 2012 la 245,8 milioane de lei în octombrie 2013, potrivit datelor publicate pe site-ul mbuget.gov.ro. 


Arieratele mai vechi de 90 de zile s-au diminuat cu 52,8%, de la 223 milioane de lei în decembrie 2012, la 105,2 milioane de lei în octombrie 2013.

* Costul total al forței de muncă în România a înregistrat a patra mare creștere în rândul statelor membre ale Uniunii Europene (UE), în trimestrul trei din 2013, comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform datelor publicate marți de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). 


În România, costul orar al forței de muncă a înregistrat în perioada iulie — septembrie 2013 o creștere de 4,2%, mult peste majorarea de 1% înregistrată în Uniunea Europeană și în zona euro. Creșteri mai mari decât România au înregistrat doar Estonia (8,1%), Lituania (6,2%) și Letonia (5,9%).

* Băncile din Uniunea Europeană și-au redus activele cu peste 1.100 de miliarde de dolari, după ce autoritățile de reglementare au înăsprit cerințele privind capitalul, a anunțat, marți, Autoritatea Bancară Europeană (EBA), transmite Bloomberg. 


Piețele și autoritățile de reglementare au pus presiuni pe bănci ca să îndeplinească mai devreme noile standarde Basel III, pentru a restabili încrederea investitorilor într-un sector afectat de criza datoriilor din zona euro.

2013-12-17 13:08:07
Vezi Continuarea 

RETROSPECTIVĂ 2013 - Combaterea evaziunii fiscale și reducerea fiscalității, principalele priorități ale patronatelor în 2013

Identificarea unor măsuri necesare pentru combaterea evaziunii fiscale, reducerea fiscalității și studierea impactului impozitului forfetar asupra activității firmelor românești au reprezentat principalele priorități ale Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în 2013.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / ALEX TUDOR

 

Pentru combaterea evaziunii fiscale, CNIPMMR a formulat trei propuneri de măsuri care ar trebui adoptate de autorități. Una dintre acestea se referă la penalizarea, deopotrivă, a consumatorilor și comercianților care nu primesc/nu dau bonuri fiscale, după modelul Italiei. Potrivit Consiliului, instituirea unei astfel de măsuri ar trebui urmată de controale încrucișate și aplicarea de sancțiuni.

De asemenea, CNIPMMR propune folosirea unor abordări motivaționale, de tipul organizării unei loterii cu premii, la care să participe bonurile fiscale colectate de consumatori. Nu în ultimul rând, CNIPMMR consideră că este nevoie de realizarea unei evaluări sistematice și profesioniste a dimensiunii, structurii și cazurilor de evaziune în România, apelând la o societate de notorietate în domeniu.

În condițiile în care, una dintre cele mai importante măsuri în domeniul fiscalității a fost, în 2013, reducerea la 9% a TVA la pâine, Consiliul a efectuat o consultare privind efectul acestei decizii. Astfel, reprezentanții IMM-urilor afirmă că o asemenea măsură ar trebui extinsă la toate produsele alimentare, deoarece în acest mod s-ar asigura un grad ridicat de protecție socială, în paralel cu stimularea producției, consumului și sectorului industriei agro-alimentare.

Pe de altă parte, un studiu realizat de CNIPMMR în acest an arată că jumătate dintre companiile românești doresc să se dezvolte însă întâmpină dificultăți pe de-o parte pe fondul scăderii cererii interne, al fiscalității excesive și al inflației și, pe de altă parte, din cauza controalelor excesive, concurenței neloiale, birocrației și corupției.

2013-12-17 12:46:20
Vezi Continuarea 

Imigranții români și bulgari ar fi binevenți în Marea Britanie dacă muncesc și își plătesc taxele (sondaj)

Britanicii nu au sentimente rasiste față de români și bulgari, însă consideră guvernul vinovat pentru lipsa de informații reale cu privire la impactul pe care îl va avea în continuare imigrația asupra Marii Britanii, arată un sondaj realizat de think-tank-ul independent British Future, informează marți Huffington Post.

 

Foto: XINHUA FLUX / Xu Zijian

 

77% dintre respondenți au afirmat că imigranții din România și Bulgaria ar fi bineveniți în țara lor dacă ar munci din greu și și-ar plăti taxele, ar învăța limba și s-ar integra în comunitate.

Cu toate acestea, 80% dintre persoanele chestionate au afirmat că ar dori măsuri mai dure în ceea ce privește imigrația.

'Momentul unui nou val de imigrație din România și Bulgaria nu este popular și oamenii sunt îngrijorați cu privire la presiunile pe care le-ar putea provoca — însă nu au prejudecăți. Oamenii doresc ca lucrurile să fie lămurite, nu să fie creată agitație. Dacă nou-veniții vor depune eforturi să muncească din greu, să contribuie și să se integreze în Marea Britanie, ei vor fi în mare parte acceptați', a declarat Sunder Katwala, directorul British Future.

Sondajul realizat de think-tank-ul independent arată că 38% dintre britanici consideră că numărul imigranților din România și Bulgaria va ajunge până la 50.000 în 2014, în timp ce 18% consideră că numărul acestora va fi între 50.000 și 100.000. Un procent de 13% cred că numărul românilor și bulgarilor care vor sosi în Marea Britanie ar putea ajunge până la 500.000.

Guvernul român a dat însă asigurări că numărul acestora nu va fi atât de mare. Politiceni importanți din România și Bulgaria au respins temerile potrivit cărora ridicarea restricțiilor ar putea conduce la un val de imigranți provenți din cele două țări în Marea Britanie.

2013-12-17 12:39:56
Vezi Continuarea 

ACEA: Vânzările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 30% în noiembrie

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în noiembrie un semnificativ avans în Europa (UE plus EFTA), iar cota de piață a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 2% la 2,6%, conform statisticilor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marți.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / IVAN RADEV

 

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 25.002 unități, în creștere cu 30% față de noiembrie 2012 (19.238 unități), în timp ce aproape toți marii producători auto au înregistrat creșteri ale vânzărilor, de la 3,2% pentru Volkswagen Group și 6,2% pentru General Motors Group, la 8,9% pentru grupul Renault, 6,9% pentru Toyota Group și 30,9% pentru Mazda. În schimb, vânzările General Motors Group și Ford au scăzut cu 3,8%, și, respectiv, cu 2,9%.

În perioada ianuarie — noiembrie 2013, au fost înmatriculate, în total, 265.414 autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, în creștere cu 20,6% față de perioada similară din 2012, când înmatriculările s-au situat la 220.043 unități.

2013-12-17 10:11:41
Vezi Continuarea 

În jur de 1,2 milioane de români efectuează cumpărături online; piața din România se aliniază țărilor dezvoltate

În jur de 1,2 milioane de români efectuează cumpărături online, ceea ce reprezintă, în medie, 15% dintre utilizatorii de Internet, iar în această zonă piața din România începe să se alinieze cu alte țări mult mai dezvoltate.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA / ALEX TUDOR

 

"Compania F64 estimează o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro pentru anul 2013, păstrând un trend ascendent cu o creștere de 12 procente în acest an. Afacerea F64 este în creștere, în special pentru că piața de e-commerce crește cu aproape 40 de procente în fiecare an. Rezultă de fapt că în medie, 15% dintre utilizatorii de Internet efectuează cumpărături online, mai exact, în jur de 1.2 milioane de români. În acest moment F64 are o cotă de piață de 43%, conform GFK, pentru categoria de aparate foto DSLR", se arată într-un comunicat al companiei.

În schimb, în acest an piața foto-video a înregistrat o scădere sau o transformare pentru că mulți amatori iau în considerare în procesul de achiziție telefoanele cu cameră foto performante. Numai în anul 2013 clienții F64 au generat 133 milioane fotografii, prin achiziționarea de carduri de memorie care au capacitatea să stocheze astfel de date.

2013-12-16 21:12:02
Vezi Continuarea 

Austria: castelul Schonbrunn evaluat la aproape 300 milioane de euro

Valoarea castelului Schönbrunn, fostul palat imperial de vară al dinastiei Habsburg, este estimată la aproape 300 milioane de euro de statul austriac, potrivit unui raport publicat zilele trecute de Ministerul de Finanțe, transmite AFP.

Foto: AGERPRES ARHIVA / SIMION MECHNO

Castelul Schönbrunn, evaluat la 285,70 milioane de euro, este cel mai scump activ imobiliar pe care îl deține Austria. Pe locurile următoare se găsesc două muzee din Viena: muzeul de istorie naturală (160,33 milioane de euro) și muzeul de arte frumoase (113,18 milioane de euro). La rândul său opera din Viena, 'Staatsoper', este estimată la 102,82 milioane de euro.

alternative text


Foto: AGERPRES ARHIVA / SIMION MECHNO

Potrivit acestui raport elaborat de Ministerul de Finanțe din Austria, datoriile statului (aproximativ 223,4 miliarde de euro) sunt de aproape două ori și jumătate mai mari decât valoarea patrimoniului austriac (aproximativ 89,5 miliarde de euro).

 

alternative text


Foto: AGERPRES ARHIVA / SIMION MECHNO

Castelul Schönbrunn este principala atracție turistică a capitalei Austriei, cu 2,8 milioane vizitatori înregistrați în 2012.

 

alternative text


Foto: AGERPRES ARHIVA / SIMION MECHNO

 

alternative text

Foto: AGERPRES ARHIVA / SIMION MECHNO
2013-12-16 19:28:45
Vezi Continuarea 

IEA: cererea de cărbune va încetini în următorii cinci ani

Ritmul de creștere a cererii mondiale de cărbune se va modera în următorii ani, pe măsură ce China va căuta surse de energie curată, SUA se vor îndrepta spre gaze mai ieftine, iar în Europa relansarea temporară a cererii de cărbune se va încheia, a estimat, luni, Agenția Internațională a Energiei (IEA), transmite AFP.

 

Foto: AGERPRES ARHIVA/SORIN BLADA

 

În raportul său anual cu privire la perspectivele pieței cărbunelui pe termen mediu, IEA estimează că cererea anuală de cărbune va înregistra un ritm mediu de creștere de 2,3% pe an până în 2018, mai puțin față de avansul de 2,6% preconizat în raportul de anul trecut și față de o creștere reală de 3,4% pe an înregistrată între 2007 și 2012.

 

'În pofida unui ritm de creștere ușor mai lent, cărbunele va ocupa o parte mai mare în creșterea cererii mondiale de energie primară decât petrolul și gazele naturale, continuând o tendință care se înregistrează de peste un deceniu', subliniază IEA. 'Fie că ne place sau nu, cărbunele va rămâne o sursă importantă de energie pentru o perioadă lungă de timp', a declarat directorul IEA, Maria van der Hoeven.

 

În 2012, consumul mondial de cărbune a fost estimat la 7,697 miliarde tone, cu 170 milioane tone (sau 2,3%) mai mult decât în 2011. Cu toate acestea, în China (cel mai mare consumator mondial) ritmul de creștere a consumului de cărbune s-a înjumătățit de la un avans de 9,4% în 2011 la o creștere de 4,7% în 2012. 'Deși China va fi responsabilă pentru aproximativ 60% din nouă cerere globală în următorii cinci ani, eforturile guvernului de a încuraja eficiența energetică și a diversifica producția de electricitate vor încetini ritmul de creștere a cererii globale', susține IEA.

 

De asemenea, în SUA consumul total de cărbune a scăzut cu 10,7% în 2012 comparativ cu 2011 pe fondul creșterii producției de gaze de șist și al scăderii prețului la gaze naturale. Potrivit IEA, noile norme de mediu din SUA 'vor limita construcția de noi centrale pe bază de cărbune și vor conduce la închiderea unor instalații mai vechi, în timp ce creșterea producției de gaze de șist va continua să încurajeze tendința de trecere de la cărbune la gaze'.

2013-12-16 15:49:34
Vezi Continuarea 

Studenții care stau mult online sunt mai anxioși și învață mai prost (studiu)

Studenții care petrec zilnic ore în șir online, scriu mereu mesaje sau vorbesc la telefon sunt mai agitați, mai puțin fericiți și iau note mai proaste, relevă un studiu realizat la Universitatea Kent din Ohio (SUA) citat sâmbătă de Associated Press.

 

Foto: AP ARHIVA / Dita Alangkara

 

Este vorba, se pare, de primul studiu care asociază folosirea telefoanelor mobile cu anxietatea și nivelul de fericire, afirmă cercetătorii din Ohio.

La studiu au participat 536 de studenți. Au fost aleși studenți pentru că este vorba de prima generație care a crescut odată cu noile tehnologii de comunicare. Cercetătorii au distins două categorii — cei care folosesc mai puțin telefoanele pentru a fi conectați, își verifică mesajele pe net și contul de Facebook, dar îl pot lăsa deoparte și-și văd de treburi, și cei care nu pot controla această relație și sunt 'lipiți' de telefonul mobil. Aceștia 'trebuie să se deconecteze de la rețea și să-și găsească un timp personal', a subliniat Andrew Lepp, unul dintre autorii studiului.

'Sunt studenți care te privesc în ochi, la curs, în timp ce scriu sms-uri sub pupitru' — a spus Lepp. 'Îi urmăresc, neoficial, pe aceștia de câțiva ani și au rezultate mai slabe la școală decât cei care își lasă telefonul în rucsac', a adăugat acesta.

2013-12-15 09:59:51
Vezi Continuarea